کاکتوس و من

در تمامِ شب چراغی روشن دارم

چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶ ق.ظ
قبل‌ترها وبلاگ برایم جایی بود که می‌نوشتم تا دیده شوم. یعنی وقتی دبیرستانی بودم، شعرها و نوشته‌های خیلی خنده‌دارم را روی وبلاگ زرافه و سیب ( :)))) ) آپلود می‌کردم، فقط اینکه چند نفر صفحه بلاگفای مرا بازدید کنند برایم اهمیت داشت. حتی نظرات هم هیچ مهم نبود! به جان خودم خیلی اهمیتی نداشت و خجالت نمی‌کشم از گفتنش که اقتضای سن‌م بوده لابد!

اما وقتی دی ماه 94 دوباره تصمیم گرفتم وبلاگ‌ جدیدی داشته باشم، هدفم ارتباط بود. راه ارتباطی کم دردسر برای منِ منزویِ از آدم به دور برای پیدا کردن ارتباط با آدم‌ها. یعنی پیدا کردن راه ارتباطی با کسانی که می‌فهمند. نوشتن را، کلمات را، دوستی را و خیلی چیزهای دیگر را. که خب در فضای مجازی شاید که وبلاگ بهترین راهش بود. امروز دقیقا 871 روز از عمر کاکتوس و من می‌گذرد. به اندازه تمام روزهایش از اینجا لذت برده‌ام و من هیچوقت مانند این لحظه از داشتن وبلاگم خوشحال نبودم. اینجا دوستانی را کشف کردم که به شدن خالصانه دوستشان دارم. خیلی جالب‌تر آن‌که حتی وبلاگ مرز دوستی‌های غیرمجازی مرا را جابجا کرد. که صورتم را از حالت "پوکر فیس" به "چشم‌قلبی" موقع دیدن پیام‌هایشان تغییر داد. 

که وقتی می‌گویم معجزه‌ی کلمات، از چیزی شبیه دوستی‌های وبلاگی‌م در خاطرم به یاد آورده‌ام.
  • هلیا استاد

خالص نوشت

نظرات (۶)

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • شناخت آدم های مختلف از راه های دور و نزدیک، توی سن های مختلف و فرهنگ های متفاوت:-)
    پاسخ:
    اما خیلی رابطه هامون دوست داشتنی ه با اینکه فاصله داریم :)
    دوستیای وبلاگی صادقانه‌ترن. شاید چون اول از دل کلمه‌ها اومدن. نه از دل رنگ و بوهای دنیایی.
    ان‌شالله روزهای زیادی اینجا بنویسید. :)

    پاسخ:
    آره دقیقا. و خب شاید چون اینجا آدم‌ها رو بر اساس اجبار انتخاب نمی‌کنیم صادقانه تر ارتباط داریم
    امیدوارم :) تا جان باشد و بنویسیم
  • مهدیه عباسیان
  • وبلاگ نویسی برام خیلی خیلی کار با ارزشی هست. اونم الان و در چنین موقعیت زمانی و اجتماعی که آدم ها کم حوصله ان و دنبال راه های کوتاه و ساده و سریع هستن.
    وقتی کسی وبلاگ داره و می نویسه یعنی هنوز چیزی در درونش به دنبال جوابه. دنبال دریافت پاسخ. دنبال ارتباط. به نوعی دیده شدن. شنیده شدن. درک شدن.
    آدم برای انتقال انباشته های ذهن و دل یا نه برای انتقال آموخته ها و تجارب جدید به افراد هم دغدغه نیاز داره. به چنین جمع و چنین دوستانی.

    باهات هم نظرم هلیای عزیز. کلمات و نوشتن معجزه میکنن. معجزه ای به وسعت همدل شدن با آدم هایی که ندیدمشون اما از آدم های نزدیک بیشتر از درونشون باخبریم و می تونیم عجیب دوستشون داشته باشیم.
    :)
    پاسخ:
    آره مهدیه. وبلاگ‌نویسی برای ماها حکم غذای روح داره. یک نوع نوشتن همراه با وابستگی. نه مثل بقیه جاها.
    امیدوارم دوستیهامون همیشه همینطور بمونه. حتی از دور. حتی نادیده
    و بگم که این نوشته بیشتر به خاطر تو جرقه خورد :) :*
    الان قیافه منم با خوندن پستت از :- به :-) تغییر کرد 

    پاسخ:
    :-) زنده باشید و سلامت و مانا همیشه
  • مهدیه عباسیان
  • یه عااالمه ذوق کردم
    :)
    پاسخ:
    :) :*
    چه خوب😊
    پاسخ:
    ^_^
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی