کاکتوس و من

معرفتم کیلویی چند؟

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸ ب.ظ
امروز خودم را مجاب کردم از معرفت بنویسم. اول آنکه این واژه گسترده را در وجود خودم بررسی کنم. و در انتها به خودم امتیاز دهم، البته که هنوز به امتیاز دهی نرسیده ام و وسط تحقیق و بررسیم هستم. همیشه از نظر خودم موجود با معرفی به حساب می آمدم، چون بدی های آدم ها را اگر از حد خارج نشود فراموش میکنم. منظورم این است حتی اگر با کسی ذره ایی اصطکاک (!) داشته باشم هم شامل کسانی خواهد بود که اگر بیادش بیفتم با حداقل کاری که از دستم بر می آید معرفتم، دلتنگی ام، سپاس گزاری ام از روزهای خوب دوستی مان و غیره را نمود می دهم. مسج دادن و احوال پرسی همان کمترین کار است. همان حرکت دلنشینی که بارها از دوستان نزدیک و حتی دور (از نظر جفرافیایی) ام دیده ام. از همان مدل حرکت هایی که هیچوقت فراموش نمیکنم.
به عبارتی تمام تلاشم را انجام داده ام که اگر کسی اسمم را شنید، ذهنیتش همان دختری باشد که با هیجان و آرامش درونی اش، آدم ها و خوبی هایشان را فراموش نمی کند. شاید اینطور بنظر برسد که طرز تفکر دیگران خیلی برایم اهمیت دارد و برای دیگران زندگی میکنم. اما بیشتر از آنکه دیگران خشنودی شان مهم باشد این رضایت درونی خودم از اینگونه رفتار کردنم است که مرا به این سمت کشانده و امروز معرفتم را امتیاز دهی میکنم. 

  • هلیا استاد

نظرات (۵)

دقیقاً خوبیه معرفت همون رضایت درونیه. بقول یکی از دوستان یکی از گزینه های خوبه خودخواهیه که رضایت دوستان رو هم در پی داره :-)
پاسخ:
البته شاید آدم با معرفتی نباشم اما همین که تلاش میکنم و حتی به چشم کسی نیاد خیلی خوبه حسش
gahi marefat karaee k anjam midim nis
sho'ore ejtemaee hm khodesh ye no marefat hesab mishe 
پاسخ:
شعور اجتماعی، یا شعور در اجتماع زندگی کردن بنظرم بحث گسترده ایی هست که لزوما به معرفت ربطی نداره، معرفت برای همه افرادی که آدم در طول روز میبینه به کار برده نمیشه. لااقل من لزومی نمیبینم.
همیشه تمام تلاشم این بوده که اگر روزی اسم خودم را شنیدم یاد مسائلی بیفتم که خودم دوس داشتم باشم نه اون مسائلی که بقیه دوس دارند یا خواهند داشت
پاسخ:
قطعا همین هست
چون برداشت هر کسی از معرفت فرق داره و واحد نیست خیلی.
من فکر می کنم این چیزی که شما میگید "مرام" هست نه معرفت..
معرفت به معنای شناخت خیلی عمیق هست.. البته در حال حاضر در جامعه در مقام محاوره به معنای مرام هم استفاده میشه که به نظر من باید درست به کار بردش.. :)


پاسخ:
ممنون از راهنمایی شما. حتما درباره واژه شناسی ها باید بیشتر بخونم
البته مرام به نظرم مقداری محاوره ایی و بازاری منش رسید که ذهنیت اینطور ایجاد شده.
سپاس گزارم ^_^
khyli dus darm bdunm az nazare "manteqe" shoma va kameln kharej az "vazhe shenasi" marefat yni chi

پاسخ:
دوباره بازگشتید! :)
از نظر من که همیشه بهش فکر کردم یعنی دوست داشتن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی