کاکتوس و من

مخاطب این نوشته: "ما"

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ب.ظ

هیچکسی غیر از خودمان متهم نیست. یعنی انگشت اشاره تان را نمیتوانید روبروی کسی جز خودتان بگیرید و صاف توی چشمانش زل بزنید که آی فلانی! تو چرا به من یاد نداده ایی باید به خودم احترام بگذارم؟ شکی در این نیست که متهم ردیف اول این ما هستیم که سالهای زیادی از عمرمان گذشته است و دریغ از گذاشتن وقتی اندک برای پرورش مغزمان.

عادت کرده اییم به فکر نکردن، به تقلید کردن و با جریان پیش رفتن که این اوج بی احترامی به شعور آدمی ست. زمان انتخابات میشود. حالا ریاست جمهوری یا شورای محله بودنش فرقی نمیکند. یاد گرفته اییم سرمان را بیندازیم پایین و پیروی کنیم. اصغر آقا کاسب محل، حاج رضایی را رای میدهد. ما هم پس! بازیگران سریال شهرزاد گروه چپ گرای سبز یشمی خالخالی را اعلام حمایت کرده است. ما هم پس! 

بدون کوچکترین تلاشی با مسیر غالب، هم جهت میشویم بدون آنکه بدانیم که این رود به کدامین نقطه میریزد. میدانید، ما یاد نگرفته اییم به استفاده از شعور و حق انتخاب خودمان احترام بگذاریم. بعد طلب استقلال و آزادی هم میکنیم. آن هم احتمالا چون مثلا جوامع غربی دارند، ما هم پس! 

  • هلیا استاد

نظرات (۴)

👏👏
واقعا
پاسخ:
لطف همیشگی شما به من
 تشکر و منتظریم مشتاقانه
دقیقا همینطوره بیش از نیمی از افرادی که اطرافمونن نظرشون نظر خودشون نیس اگه بدونن مردم از ایده و نظر خوشون چه قد بهتر استقبال میکنن هیچ وقت این کار و نمیکنن
پس ما هم...
پاسخ:
درسته، البته ایده گرفتن بد نیست. تقلید بدون آگاهی خوب نیست
تقلید بدون آگاهی خوب نیست.موافقم
ممنون بابت متن
پاسخ:
سپاس از توجه شما 
  • مهدیه عباسیان
  • احسنت...
    پاسخ:
    تلخِ اما. همه به نوعی گرفتارشیم. کم و زیاد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی