کاکتوس و من

باور خوشبختی خود خوشبختی‌ست

يكشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ

اوضاع اخیر از اون چیزی که فکر می‌کردم خیلی بهتر پیش رفت. به صورت عجیبی کارها درست شد و اصلا توقع چنین چیزی رو نداشتم. همه چی اونقدر خوب پیش رفته که میترسم. 

بهتره بگم به خاطر اینکه یه موقعی اتفاقات بد و اذیت کننده‌یی رو پشت سر هم تجربه کردم، تقریبا دچار ترس از تجربه خوشبختی هستم. البته که الان خیلی بهتر هستم و به صورت آگاه روی این افکارم تا حد قابل توجهی کنترل دارم. اما همچنان وقتی اتفاق خوبی میافته، یا در حال گذروندن لحظات خوب هستم، ته مغزم میگم نکنه این خوشحالی گذرا باشه؟ بعدش ممکن چی بشه؟ و خب این باعث میشه از لحظه کمتر لذت ببرم.

اما حالا خودم رو با ترفند "تو لایقش هستی" به اندازه‌یی (نه به طور کامل) درمان کردم. یعنی حداقل میگم تو اونقدر سختی کشیدی، که الان باید خودت رو لایق این‌ها و حتی بیشتر از این بدونی. و به عدم باور "چشم بد" و "جشم زدن" و غیره رسیدم. که خب دلم میخواد براش بیشتر و مفصل بنویسم. اما به همین میزان تو این متن کفایت میکنم.
خلاصه که ما همه‌مون لایق خوشبختی و خوشحالی هستیم و بخوایم که داشته باشیمش.

  • هلیا استاد

نظرات (۳)

  • 🌷علی🌷 ‌‌‌‌
  • عالیه فقط یه چیزی جزو چیزایی هس که مانع دائمی بودن خوشبختیت هس،
    درسته که لایق هستی ولی این درست نیست که "به خاطر سختی ها" لایق هستی!
    همین که یک انسان هستی ، لیاقت خوشبختی رو داری و هیچ نیازی به زجر نیست.
    پاسخ:
    این یه حرف کاملا درست بود. قبولش دارم. این عقیده رو با این مضمون آپدییت میکنم
    اما خب من بیشتر از نظر خوددرمانیش منظورم بود.

    اوضاع جهان سینوسیه دیگه. نمیشه انتظار داشت همیشه با خوشبختی طی بشه. نمیشه هم همیشه روی مدار بدبختی باشه. پستی داره بلندی هم داره. دارم فکر می‌کنم حتی خوشبختی هم یه چیز نسبیه. شاید شرایط من برای یکی دیگه عین خوشبختی باشه. و شرایط یکی دیگه برای من. ولی خب اینکه همه مون باید برای به دست آوردن خوشبختی تلاش کنیم شکی نیست. :)

  • سعید باخوش
  • سلام خانوم استاد. خوبید؟ مدتیه نوشته هاتون رو دنبال میکنم. در واقع اندیشه هاتونو. تا حد زیادی خوبن. تبریک میگم بهتون. 
    در مورد این حس تون هم که تو این متن توضیح دادید. منم مثل شما دارمش. 
    پیگیری کردم دیدم یه بیماریه اصلا. البته الان هر چیزی رو میگن بیماری دیگه.  بهش میگن : چروفوبیا  (cherophobia)

    تحقیق کنید. جالبه!
     
    پاسخ:
    ممنونم.لطف نظر شماست
    بله درسته این یه بیماری هست که خیلی قبل تر نوشته بودم اما نه با اسم علمی بیماری. حتما بیشتر هم میخونم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی