کاکتوس و من

فصل بک آپ گیری

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۱۶ ق.ظ

دیروز خیلی اتفاقی سر کار که بودم کمی وقت اضافه داشتم و کاری برای انجام دادن نبود. جز وبلاگم هم هیچ محفل دیگه‌یی رو میل نداشتم که رسیدگی کنم و متاسفانه خیلی مغزم برای نوشتن هم در اون لحظات یاری نمی‌داد. یهویی به ذهنم رسید ببینم اولین وبلاگ نویس دنیا کی بوده و برم درباره‌ش بخونم. که خب پیشنهاد می‌دم حتما درباره‌ش سرچ کنید و بیشتر منابع انگلیسیش رو بخونید چون کامل‌ترن. 

همینجوری که مشغول مطالعه جسته گریخته بودم، رسیدم به وبلاگ‌نویس‌های ایرانی و بعضی خاطراتشون از حذف شدن وبلاگ‌هاشون. درسته معمولا از سیاست چیزی نمی‌نویسم و بعضا اگر نوشته‌یی ظاهر اجتماعی داشته باشه اما همیشه خودم رو برای ارائه نظر سیاسی کوچیک میدونم، که این یعنی بیشتر از حذف وبلاگی در امانم اما بازم دلم ریخت. برای تمامی مطالبی که نوشته بودم و تمام کلماتی که تک تک‌شون برام ارزشمند بود دلم ریخت. گفتم یه روز اگر این دفترچه خاطرات رو یکی ازم بگیره، یا حتی بنا به مشکلات فنی و سروری مثل همون روزای بلاگفا اگر کل نوشته‌هام بپره احتمالا دوباره عمیقا افسرده بشم.

این شد که تصمیم گرفتم حتما یه بک آپ از نوشته‌هام بگیرم و به شما هم یادآوری کنم اگر وبلاگی هستید یه جایی نوشته‌هاتون رو ذخیره کنید. مثلا اینکه حتی تک تک شون رو کپی کنید.

که خب اگر فرصت داشتید یه سری هم به روزای اولتون بزنید و ببینید از کجا رسیدید به کجا!

  • هلیا استاد

نظرات (۶)

من که کارنامه ام سیاهه :)
یعنی بعد از ۲ سال و اندی زدم وبلاگی رو که می تونست پیشرفت کنه رو ترکوندم، :) (الان باید ناراحت باشم یعنی)
همین :)
پاسخ:
چرااا آخه؟
من واقعا از دو چیز نمیتونم دل بکنم. یکی کتابام یکی نوشته هام
توی تلگرام یه گروه مشاعره کوچیک هم داشتیم. بعد یکی دوسال به نوعی آرشیو شعری من حساب می‌شد. بعد اتفاقی که افتاد این بود که یکی از ادمین‌ها اشتباهی زد و کل پیام‌های ارسالی من رو از گروه پاک کرد. 
یکبارم روز قبل از تحویل پروژه فلشی که نزدیک 30 صفحه ترجمه روش داشتم سوخت! 
حالا میگن از یه سوراخ دوبار نمیشه نیش خورد. ولی من دوبار نیش خوردم. فیلتر تلگرام عملاً سومین نیش از یک سوراخ بود. :|
:))
پاسخ:
خوشبحال کسایی که همیشه حاشیه امن رو تو مسیرشون در نظر میگیرن.
البته من خودم از همونام اما یه وقتایی خیلی ذهنم سمتش نمیره :)

باشد که بعدی در کار نباشه. خواهشا
اصن این بک آپ احساس امنیت میده به آدم ،، والا ما که همه جوره امنیت داریم اینجا، فقط این مونده دیگه. :-
پاسخ:
اینم از دست بدیم یدیگه واویلا :))
لذت بخش ترین و جذابترین دلیل برای وبلاگ نویسی همین خوندن نوشته ها وپست های چندین سال پیش
گاهی به افکارت میخندی گاهی غبطه و گاهی هم لبخند شیرینی رو لبات می نشیند
:)
پاسخ:
خیلی کار خوبی ه. برای وقتایی که دلت گرفته هم خیلی جواب ه
چه جوری بک آپ میگیرید؟ با ابزارهای خود بیان؟
پاسخ:
متاسفانه بیان ابزار نداره.
باید از ابزارهای کمکی استفاده کنین.

بیان که امکانات نداره
بریم ببینیم چطور میشه نجات داد وبلاگامونو :)
پاسخ:
دوستم به من راهنمایی کرد سایت 
iftt.com رو چک کنم. اما هنوز باهاش کار نکردم ببینم چطوری ه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی