کاکتوس و من

حالا تو بگو حماقت است!

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ق.ظ

اگر دیر ناراحت میشوم یا اگر ناراحت شوم به روی خودم نمی آورم و فوری فراموش میکنم، دلیل بر این نیست که بعضی مسائل را متوجه نمیشوم، نمیفهمم دور و برم چه خبر است. اینکه اگر میشنوم فلانی پشت سر من بدگویی کرده، اما همچنان با او طوری رفتار میکنم که با بقیه دوست هایِ معمولیِ خوب هم دلیل بر این نیست که من ادا در می آورم و در دلم حرص میخورم! 

من از درون هم همینقدر آرامم. شاید کمی (خیلی) احمقانه بنظر برسد. دوستی می گفت: آخر اینطوری اطرافت پر میشود از آدم های الکی. گفتم آدم ها برای من مرز دارند. حد دارند. هر چقدر هم که با خوبی رفتار کنم، آن ها که نمیتوانند دیواره های معرفت و دوستی را کنار بزنند. میتوانند؟ نمیتوانند! این وسط هم آن کسی که سود میبرد و دست پر از قضیه خارج میشود منم. بگذار بگویند حماقت میکند.

کسی که به حاشیه ها و حرف های بیهوده بیشتر از اندازه ایی که باید، فکر نمیکند، کسی که با خیال آسوده و رضایت درونی از رفتارش ادامه میدهد من هستم. همان هایی که قصد دخالت یا آزار دیگری را دارند، عمدی یا غیر عمدی که از ذات افراد ریشه میگیرد، نمیتوانند جهان را متفاوت تر از دنیای بخیل و کودکانه شان تصور کنند. چیزی که تا به امروز در آن زیسته اند. 

هیچ چیز بالاتر از فراموشی در این آشوب افکار پوچ برخی آدم ها نیست.

  • هلیا استاد

نظرات (۲)

حرف مردم همیشه هست
باید اونجوری که دوست داریم زندگی کنیم
توجه کردن به این حرفا صرفا باعث میشه خودمون بهم بریزیم
و اونا باز هم پشت سرمون بهمون ریشخند بزنن
پاسخ:
گاهی این افراد مورد نظر مردم نیستن، به دوستان درجه دو و سه میرسن متاسفانه.
گاهی به دوستای درجه یک هم میرسن بی انصافا
من همیشه اگر زورم برسه توی رفتارم تلافی میکنم براشون، اگرم زورم نرسه میگم خدایا ولش نکنیا یکی بدتر از خودش براش جور کن
پاسخ:
میدونی، حتی اگر تلافی هم نکنی حق ضایع نمیشه. یه جوری یه جایی کسی که باید میفهمه. اگر نفهمه و شعورش نکشه این خودش بدترین چیزیه که میتونه سر یک نفر بیاد ؛)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی