کاکتوس و من

تو خالی

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ق.ظ

میخوام براتون از یه موضوعی بگم. از حرف تو خالی زدن! همه‌مون احتمالا دیدیم کسایی رو که خالی میبندن، بدون پشتوانه حرف میزنن یا به عبارتی بدون سواد فقط دلشون میخواد که خودنمایی کنن. بله همه‌مون دیدیم و کم نیست تعدادشون اما بعضیا به قدری شورش رو در میارن که کاملا تو چشم میزنه. 

دیروز یه دوستی به دفعات خالی‌بندی و تو خالی حرف زدن رو تکرار کرده، باز هم دیشب تکرار کرد و بیشتر از همیشه رفت روی اعصاب بیچاره‌ی من! یه مدتی سعی می‌کردم که بحث کنم و بهش بفهمونم که این آدم داره فقط بر اساس چیزهایی که شنیده از دیگران توی جمع حرف میزنه. یعنی استدلالش‌هاش کاملا گواه این ماجراست و فکر نمی‌کنم تابحال کتاب یا مقاله معتبری رو خودش شخصا خونده باشه. اما آخرش خسته شدم. اما دلم میخواد یه روزی توان داشته باشم بهشون بفهمونم که آدم‌ها میفهمن! چرا بقیه رو نفهم فرض می‌کنی؟ فقط خیلیا به روی خودشون نمیارن.

سوالم اینه که، شما هم قطعا با چنین افرادی در طول زندگیتون سر و کار دارید. چطور برخورد می‌کنید؟

  • هلیا استاد

تو خالی

لاف

نظرات (۲)

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • اهمیتی بهشون نمیدم! اونقدر خودم رو نسبت به حرف‌هاشون بی اهمیت نشون میدم که دیگه کاری به کار من نداشته باشن!
    پاسخ:
    اره این خیلی خوبه اما خیلی کنترل میخواد که من ندارم. به اون حد نرسیدم :(
  • مهدیه عباسیان
  • من راستش مدتی هست که به شدت درگیر تعامل با چنین فردی هستم. یکی از دوستان که به دلایلی من شدم محرم اسرار و دائما باید آنچه که می که رو گوش کنم و همراهش باشم.

    هر بار به دلایلی این بار سنگین رو به دوش کشیدم و به این کار ادامه دادم ولی دیروز که این دوست با من تماس گرفت دلم نخواست در این رابطه به درد نخور مسموم باقی بمونم. خیلی جدی نظراتم رو گفتم و سمی بودن اون آدم رو برای خودم و حالم بذیرفتم. اون فرد کمی ناراحت شد. ولی برای من مهم نیست واقعا. در این مرحله دیگه مهم نیست. هلیا ما اول در مقابل خودمون مسئولیم و بعد دیگران. وقتی می بینیم یه فرد داره با رفتارش خواسته یا نا خواسته آزارمون می ده اول باید حواسمون به خودمون باشه. و من اینو دیر یاد گرفتم...
    پاسخ:
    ممنون از تجربه‌یی که به اشتراک گذاشتی. آره مهدیه و مخصوصا که اون آدم خوبی هم میکنه اما ضرری که برای زندگیم حس میکنم داره، قابل نادیده گرفته شدن نیست. یعنی باید منفعت خودم و زندگیم رو در اولویت بذارم هرچند که کار سختی باشه. بازم ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی