کاکتوس و من

نقش اول

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹ ق.ظ

داستان از این قرار است که من معتقدم وقتی به آدم ها میرسید باید نام کتابی را که در حال خواندنش هستند یا آخرین فیلمی را که دیده اند بپرسید. در مورد من کتاب اثر پایدارتر و طولانی تری دارد اما فیلم هم بی تاثیر نیست. بهتر بخواهم توضیح دهم، باید بگویم اتاق من در حال حاضر بریتانیای کبیر است! تخت و بالش هایم هم دامنه ها و دشت های سرسبز و تپه های کم ارتفاع وِستْ کانتری اند و من آن پیشخدمت متین و موقر خانه ایی اشرافی ام که به سمت سالزبری در حال سفر با ماشین اربابم هستم. 

چند روز پیش هم، وقتی در حال تماشای فیلم Room بودم، چند ساعتی مادر فداکار پسر شجاع و زیرکی بودم که روح هر دوشان زخمی شده بود. فکر کنم حتی لحظه هایی هم خود پسر بچه بودم و به دنبال راهی برای نجات زندگی مادرم به وسیله ی قدرت جادویی موهای بلندم.

وقتی به آدم ها میرسید، به جای قضاوت کردنشان، آخرین فیلمی که دیده اند، کتابی که خوانده و خیلی از همین آخرین ارتباط هایشان را بپرسید. شاید که در نقش های خیالی شان حبس شده باشند و توان تمایز دنیایشان و دنیاهای دیگر را از دست داده باشند.

  • هلیا استاد

نظرات (۲)

:-))
چه خوب بود :-)
گاهی خیلی حال میده تحت تاثیر فیلمها بری، منم میرم :-)
از من حتما باید همیشه بپرسی اخیراً چی دیدی؟! :-)
اما اونطوری که مدتی بخاطر فیلم، تحت تاثیر و فکر و قفل باشم، کم پیش اومده. شاید بعد از ده تا فیلم
پاسخ:
ارره اون قفل شدنه شاید فقط واس روزگار جوونی و ازین چیزا باشه. وقتی هنوز کم دیدی یا کم خوندی.
اما حداقل همون لحظه تماشا یا مطالعه وقتی اکت کنی و داخل داستان باشی یه جور عجیبی میچسبه :))
بنظر منم تاثیر کتاب بیشتره چون خود خواننده حسش کرده اون شخصیت داستان رو ولی توی فیلم این حس ضعیف تره. با همه اینا من خیلی تحت تاثیر قرار نمیگیرم! فقط جوری میرم تو فکر اون شخصیت که انگار آدم واقعی هست
پاسخ:
میدونی من یه جورایی اغراق آمیز نوشتم، اما همیشه یه فیلم، کتاب یا شخصیت داخلشون هست که یه جایی روی ما خیلی تاثیر داشته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی