کاکتوس و من

جنایت قاب

دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۴۹ ب.ظ

عکس‌ها جنایتکارند. با تمام خوبی که در حق بشریت کرده‌اند، یک جا باعث پسرفت بشریت شده‌اند. شاید بهتر است بگویم اینستاگرام یک قاتل بالفطره است. قاتلی که همان یک ذره صداقتی که در میانمان بود را از بین برد. زمانی که دوست پسر دوستم به من گفت "از اینکه فلانی هر کجا می‌رویم اول عکس می‌گیرد بعد آپلود می‌کند بعد برای فلانی جون می‌فرستد، دارد حالم بهم می‌خورد و من نمی‌توانم ذره‌یی تحمل کنم زندگی با چنین کسی را"، همان روز بود که فهمیدم اینستاگرام یک تازه به دوران رسیده‌ییست که قطعا ریشه‌ی ما اشرف مخلوقات را به کثافط خواهد کشید. شما بگویید حداقل 90درصد استوری‌هایی که از دوستان و اطرافیانتان می‌بینید حال به هم زن نیست؟ راستش را بگویید که شما هم از این شوآف‌های الکی خسته شده‌ایید یا نه؟

وقتی می‌گویم الکی، یعنی عکس زبان بسته نیست! حرف می‌زند! سطح پایین بودنش توی ذوق می‌زند! 
حرفم را پس می‌گیرم. عکس‌ها معصوم‌اند. جنایت را ما در حقشان انجام داده‌ییم. حتی فتوشاپی‌هایشان، همان‌چه که هست را نمایش می‌دهند. این ما بدبخت‌ها هستیم که حالا نقابمان شدهاست یک مشت خزعبلات سانتال مانتال شده توی کافی‌شاپ‌های به دردنخورتر! 

به گمانم چیزی بیش ندارم برای گفتن که این قصه سر دراز دارد.
نیمه تمام بماند برای وقتی که آن قدر سرخورده نبودم از انتخاب مسیر

 
  • هلیا استاد

روز نوشت

روزنوشت

نظرات (۳)

من تلگراممو دیلیت اکانت کردم، که یه ساعت وقت اضافه در روز داشته باشم :-)
بعد یه ماه پیش هم تصمیم گرفتم و شروع کردم، که دیگه اینستاگرامم رو نه عکس بذارم، نه استوری... :-|
داشتم چند روز پیش همین حرفاتو به یکی از دوستام میگفتم... بعد گفتم : اصلا حوصله شو ندارم و...  از عوارض پیری نیست؟! :-))
.
حالا تو ام گفتی،،، پس عوارض پیری نیست :-)) 
این شوآف و هی عکس و استوری گذاشتن و نمایش دادن، یه نوع اخلاقه ... چه توی دنیای واقعی، چه فضای مجازی. اینستاگرام ، یه فضای خیلی آماده و مناسب برای استفاده این آدمها فراهم کرده. 
پاسخ:
نه پیر نشدین خیالتون راحت :))
آره منم یه مدت دیلیت اکانت کردم، الان فعالیتم کمه، اما دلم میخواد مثلا اگر کتابی میخونم عکس بذارم شاید یکی ترغیب شد مثلا یا ازین قبیل. اما تقریبا ٩٥ درصد استوریا و غیره رو چک نمیکنم. چون هیچ ارزشی ندارن. 
دقیقا چیزی ک میخوام اینه ک حداقل با خوشگل نشون دادن ظاهر "دانستن" و عمیق بودن شاید یکی اندکی نغییر داد خودش رو. البته ک من ذره یی ادعا ندارما :)) و سعی میکنم با بی ادعایی نشون بدم. امید دارم :)
من که سه سال پیش که دیدم اینستاگرام داره تغییر ماهیت میده و‌ روز به روز سخیفتر میشه، دیلیت اکانت کردم شستم گذاشتم کنار.
البته او‌ن‌موقع نمیدونستم بعدا از این اقدام خودم انقدر راضی و خوش‌حال خواهم بود (:
پاسخ:
حتما باید خوشحال بود. واقعا دل بزرگی میخواد دیلیت کردن اکانت که من ندارم چون کلی خاطره ثبت شده اونجا برام ولی میترسم که اگر محتوادارها هم برن از اینستا، این ابزار اطلاع رسانی قوی یه سبک زندگی سطح پایین رو ایجاد کنه. حداقل باشید بنویسید گهگاهی، ممکن یک راه چاره باشه.
این چندمین باره که میام اینجابنویسم و توی سکوت می رم...




خیلی نوشتم اما پاک کردم
از اهنگی که دارم گوش می کنم از کتابی که دل نمی دم تمومش کنم خیلی حرف زدم اما..... 

پاسخ:
نبات عزیز خیلی دوست دارم بشنوم، هر زمان خواستی انتقاد و پیشنهاد و حرف و غیره ت رو با جان دل میپذیرم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی