کاکتوس و من

شروع بی انگیزگی

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷ ق.ظ
با توجه به این همه کمبود انگیزه که برای کار کردن و درس خوندن دارم، بهترین راه حل رو میتونم ترک همه چیز و شروعی دوباره در یک فضای جدید برای خودم بدونم. به خیلی از چیزهایی که از دور همیشه برام جذاب بوده رسیدم، اما الان حس میکنم هیچ شباهتی با اون چه در ذهنم ساخته بودم نداره. تنها میترسم شروع فصل جدید، در شهری دور هم همینقدر بدون جذابیت بشه در آینده و گرنه همه چیز رو رها میکردم. حداقل تو این لحظه و تو این برهه از زمان که این طور فکر میکنم.
کسی از شما راه حلی سراغ نداره؟


پینوشت: شاید فقط از حس و حال سینوسی باشه این نوع تفکر اما بازه زمانی که تو مرحله افول قرار دارم داره کمی طولانی میشه!
  • هلیا استاد

روز نوشت

نظرات (۳)

  • مهدیه عباسیان
  • راستش می تونم بگم مگم کم و بیش در چنین حالتی ام. با کلی ذوق و شوق یه راه رو برای خودم ایجاد می کنم و یا به سختی بهش رسیدم الان خیلی بی حالم و تلاش چندانی برای تمام کردنش نمی کنم.
    توضیحاتت خیلی کلی بود. ولی من فکر می کنم نقطه ای به نام شروع بی انگیزه گی وجود نداره. کم کم در ما اتفاق می افته و ما هر باز به اشتباه یه چیز تعبیرش می کنیم و اگر هشیار نباشیم می رسیم به اینجا که شاید بی تفاوتیم یا از وجودش آگاه می شیم.

    من راهکاری که برای خودم دارم یه خلوت با خودمه. اینکه به جای درون گود و دیدن این همه به هم ریختگی و بی انگیزگی، از بیرون به زندگیم و موقعیتم نگاه کنم. این کار رو که می کنم می بینم چه چیزایی دارم و چه چیزایی که قبلا دلم میخواسته کنارمن ولی بهشون بی تفاوتم. یه هیجانی برای سر و سامون دادن درونم شکل می گیره.
    دارم کتاب "آداب روزانه" رو می خونم. اولاشم. اونم راه خوبی هست برای اینکه ببینیم همه در حالی که ما بودیم هستن. اما اراده کردن و انگیزه رو با تکرار، با مداومت ایجاد کردن.
    پاسخ:
    آره احتمالا اسم خوبی برای متن نذاشتم. درست میگی این اتفاق کم کم اتفاق میافته.
    یکم این روزا خلوت کردن با خودم سخت شده. اطرافیانم رو مدت هاست ندیدم و سعی میکنم که ببینمشون کم کم و همین باعث شده زمان کم بیارم برای خودم.
    حتما باید به طور جدی حواسم باشه به این موضوع ممنون بابت یادآوریش.
    نمیدونم که انگیزه رو میشه با مداومت ایجاد کرد یا نه. به نظرم ممکن تکراری بشه و این اتفاق افتاده برای من.
  • ریحانه سادات
  • سلام فکر میکنم یا هدف تعیین شدهنیست یا کم رنگ شده یابهحدی نیست که جاذبه داشته باشه مثلا خیلی دور ازدسترسه یاحتی خیلی نزدیک وگذراست. ب هرحال هدف معین وقابل دسترس ومعقول ادمرو ب حرکت وا میداره  این ی عامل میتونه باشه.
    موفق باشید
    پاسخ:
    آره خدف رو گم کردم و یا اصلا حتی انرژی برای تعیین هدف ندارم.
    ممنون بابت نظرت :) تک تک جمله ها برام ارزشمندن
    نمی تونم کمکی بکنم چون من هم درگیرم.
    فقط می تونم برای شما آرزویی موفقیت بکنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی