کاکتوس و من

نظر بگذارید برایم. لطفا!

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۱۴ ق.ظ

به روزهایی دارم نزدیک میشمم که حس میکنم هیچ کار مفیدی تو زندگیم نکردم و میرم تو یه حس افسردگی مانند، بعد نه میتونم کار کنم، نه درس بخونم، نه مطالعه کنم و نه یاد بگیرم. حتی نمیتونم از بیرون رفتنام و از تفریحام لذت ببرم. من به دلیل عدم توانایی کنترل افکارم در برابر میل به زیاده خواهی و کمالگرایی، بسیار آسیب دیدم. و همین موضوع همیشه باعث شده خروجی و بازدهی خیلی کمی داشته باشم. 

نیازمندم تا بشینم، دوباره با خودم خلوت کنم و یه چیزایی رو از نو برنامه‌ریزی کنم. در این صورت شاید از اون حس یاس و ناامیدی پربار نبودن زندگیم فاصله بگیرم. بنظر شما این اخلاق درست شدنی هست؟ یا من عادت کردم به لذت نبردن از لحظات بنا به هر دلیلی؟


  • هلیا استاد

نظرات (۶)

سلام 
به نظرم یه کمی از حس کمالگرایی تون فاصله بگیرین بهتر باشید ، هرجا که می رید به نیت لذت و خوش گذرانی نرید چون بعدا میاید خونه میخواید به این فکر کنید چرا لذتی نداشت و ....  فقط برای رها شدن برید اینطوری بهتره 
موفق باشد 
پاسخ:
ممنون از راهنماییتون. البته من مشکلم اینه با دید لذت نمیرم هیچوقت. همیشه به این فکر میکنم که کار بهتری میشد که انجام بدم الان.
رها شدن، خیلی جالب بود
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • درست شدنیه! اگه ایمان داشته باشی که درست شدنیه پس درست میشه!
    من نیمچه بحران های مشابهی رو داشتم، اگه امید و ایمانش رو داشته باشی میشه:-)
    پاسخ:
    اره حورا به نظر خودم هم. ما متاسفانه اونقدر گیجم که نمیدونم باید چه کرد :)
    هلیااا؟
    ناز ترینم؟
    نبینم حتی یکم دلت خوب نباشه هاااا
    چرا نمیای باهام حرف بزنی خب؟
    اصلا نگران نباش...بنظرم حتی به سن ربطی نداره...خودت دیدی من حتی خودم هم یه وقتایی اینجوری میشم!! :))
    تو باید خوب باشی انرژیت بهم منتقل بشه قشنگممم
    باید بخندی و لذت ببری و من خندتو ببینم نفس😍😎😘
    پاسخ:
    یه کوچولو بود و گذرا :) دارم تمرین میکنم
    اره میدونم به سن ربط نداره اما وقتی سن بیشتر میشه خیلی عمیق تر حسش میکنی
    چشم عزیز مهربون :**
    معلومه که درست شدنیه
    به نظرم باید همون اهداف کمالگرایانه و عالی رو برای کوتاه مدت بنویسی و دونه دونه فقط به انجام همون مرحله کوچیک اولش فکر بکنی. مثلا اگه میخوای یه اپلیکیشن بسازی که یه کار بزرگ بکنه، اولین مرحله اینه که «برنامه نویسی اپلیکیشن یاد بگیرم» ... همین ، فقط همین. این خیلی دست یافتنی تره تا فکر کردن به آخرش .
    همین روند و مسیر، آدم رو راضی و خوشحال میکنه.
    از لحظات هم .. خب... همینطوری بی دلیل لذت ببر :-))
    پاسخ:
    فکر کنم من دقیقا از همون اساس برنامه ریزی صحیح دور شدم. یعنی قبلا خیلی ماهرانه بلد بودم اما الان شاید به دلیل مشغله زیاد یا هر دلیلی واقعا کم کاربرد داره تو برنامه ریزیم. بنظرم یکی ازون چیزایی بود که حتما باید میشنیدم. ممنونم بابتش. عمیق تر درباره همه ابعادش فکر میکنم.
    ye soal
    hmishe bayad dar morede ettefaqati k gharare biofte fekr konim o barname dashte bashim?
    chera nabayad baazi vaghta bzarim ye seri chiza khod b khod ettefaq bioftn? b hayajane zendegi komak nmishe injuri?
    shayad hmin k hmishe darim b chizaee k mikhaeem fekr mikonim o donbale ye seri gozine k tu zehnemun aan hastim baes mishe faratar az did e khodemun ro nabinim
    shayad age ye seri chizae kochik ro besporim b daste zendegi
    zendegi am gozine hae jazzab tar o ghashangtari behemun neshun bde
    gozine haee faratar az dide ma
    پاسخ:
    آره تو بحث لذت بردن حق با شماست. مثل یه سری حسای خاص. مثل عشق
    هیچوقت نمیشه براش برنامه ریزی کرد. اما خب واس زندگی باید برنامه داشت. حداقل من نمیتونم. واقعا مریض میشم بدون برنامه

    البته ناخواسته های که اتفاق میفتن رو کاملا قبول دارم که جذابن.

    ولی همیشه واسه هرررچیزی برنامه داشتن خودش یه تکراره 
    بقیه رو نمیدونم ولی تکرار منو ک دیوونه میکنه
    ولی همیشه میگن واسه هرکاری با بقیه یه مشورت بکنیم بد نیس
    بعضی وقتا با زندگی‌ام مشورت کنیم خوبه 
    ببینیم اون نظرش چیه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی