کاکتوس و من

صرفا خواندنی

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ق.ظ

حرف ها از یک دیدگاه به چند دسته تقسیم میشوند

حرف های نوشتنی

حرف های گفتنی

حرف های شنیدنی

حرف های واجبْ گفتنی

حرف های ناگفتنی


خلاصه حرف ها انواع مختلفی؛ به نوعی برای بیانشان، دارند.

حالا چرا نوشتن اتفاق می افتد؟ این که شما حرفی برای گفتن دارید اما مخاطبش را ندارید. یا حداقل گمان میکنید در اطراف خود کسی نیست که بتواند حرف شما را درک کند. یا شاید هم عده زیادی مثل من از گفتن حرف ها رو در روی افراد میترسند. یا واژه ها در مغزشان به هنگام باز کردن دهان، میخشکد. پس مینویسید. اول به دلیل آنکه بعد از نوشتن، خودتان مخاطب جدیدی برای خودتان میشوید و این فرصت ایجاد میشود که به دید قضاوتی به حرف هایتان نگاه کنید. همچنین اگر نوشته را با کسی یا کسانی به اشتراک بگذارید، سعی دارید که از گوشه و کنار دنیا برای خود مخاطب یافت کنید. شاید به همین دلیل است که "ما به نوشتن زنده اییم" کلام خیلی ها شده است. این نوشته هم نه علمی بود، و نه نتیجه گیری خاصی را به همراه داشت. خواستم بگویم حتی اگر نوشته ها بی سر و ته باشند و یا بی پایان باشند، ولی انتشار پیدا کرده اند، به آن دلیل است که نوشته در یکی از دسته های واجبْ گفتنی قرار گرفته است.

  • هلیا استاد

نظرات (۵)

اتفاقن داشتم به این  فکر می‌کردم اگه مثلا شصت سال دیگه نوه‌ی من بخواد ببینه پدربزرگش چی کاره بوده و اینا، بعد بیاد اسم منو سرچ کنه، ممکنه به این‌جا برسه. برسه به نوشته‌های 25 سالگی پدربزرگش؛ درباره‌ی ترس‌هاش، دل‌تنگی‌هاش و خیلی چیزای دیگه‌ش. حتا ممکنه  حس کنه من خیلی درباره‌ش فکر یا خیال‌پردازی کردم. خوش‌حالم که اون موقع دلش شاد می‌شه. اینم بنظرم از محسنات نوشتنه :)
پاسخ:
چقدر جالب بود :)
منم به این موضوع فکر کرده بودم اما موقع نوشتن مطلب یادم نبود
vali pishnehad mikonm harf zadane ru dar ru ba baqie ro ham emtehan konid. javabe khubi migirin.in k bardashte yeki az harfat,az shakhsiyatet ya harchize dg ro az tu cheshmash bkhuni khyli ghashange
پاسخ:
مدت هاست دارم تمرین میکنم و به نتایج خوبی رسیدم :) 
ولی تهش سخته بازم
age adame dorostesho pyda konin hm b bhtarin javab ha miresin hm hme chi vasatun asun tar mishe. vli in adame doros km pyda mishe
پاسخ:
بر اساس مطالعات روانشناسی و بررسی احتمالات پیدا کردن این افراد واقعا سخته و بیشتر اوقات در طول زندگی ناممکن هست. اما یکی از راه ها اینه که همچین شخصی که احتمال داره شبیه ش باشن رو نباید از دست داد و با تلاش و خواستن میشه به همون شانس کم تبدیلشون کنیم
به این حرفم اعتماد کنین. سخت نیس پیدا کردنش، فقط باس چشمهارو باز کرد و از ته دل خواست. شگفتی و قشنگیه دنیا به همین تلاش واسه پیدا کردن این آدماس دیگه. که با یه نفر دیگه از عمق فکرت و حرفات چیزهای جدیدی کشف کنی
پاسخ:
خدا رو شکر میکنم که به تعداد کم ولی کافی دارم از این افراد
بله حرف شما درسته و کاملا قبول دارم
این یک افتخار است که شما یک دکمه اهدا ندارید! بیشترین
مطمئنا به این وبلاگ فوق العاده اهدا می کنید! برای این که فکر میکنم برای نشانه گذاری و اضافه کردن خوراک RSS به حساب Google من تنظیم شده است.
من منتظر به روز رسانی های جدید هستم و این وبلاگ را با آن به اشتراک می گذارم
گروه فیس بوک من به زودی گپ بزنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی